Kan du fortælle lidt om dig selv?

Jeg hedder Juan Chereminiano, og er stifter af Bosque Gin. Mine partnere og jeg vovede os ind i verden af spiritus for 3 år siden, efter at have brugt en del år på at lave "craft" øl. Vi har egentlig altid været facinerede af spiritus, og da vi så hvordan hele verden begyndte at søge mod gins tænkte vi at vi, måtte med.

 

Hvad er historien bag Bosque Gin? 

Da vi startede med at lave vores egen gin var planen at lave et brand der havde et stærkt formål for os, for samfundet, og et der kunne differentiere os fra de andre. Det skulle være elegant, og på en eller anden måde have sin egen profil. Det fandt vi i den argentinske region Patagonia, en verdenskendt region, hvor enebær vokser vildt. Så, vi besluttede os for at eksperimentere og udvikle vores egen opskrift med enebær fra Patagonia regionen.

Igennem vores øl-eventyr har vi en række barer i Argentina, og et af vores primære tanker var sådan set, at vi skulle erstatte de industrielle produkter vi serverer der, med vores egen gin. Vi fik bare ret hurtigt en idé om at vores gæster var begyndt at sætte pris på vores gin, og at de faktisk begyndte af købe hele flasker til hjemmebaren, og til gaver.

Covid-19 pandemien ramte os lige da vores lagre var proppede

med gins, og da barerne blev lukket ned i flere måneder.

Det tvang os til at kigge på online salg, og salg til butikker. På to måneder tredoblede vi vores produktion pga. den høje efterspørgsel. Det gav os selvtilliden til at tænke på Bosque i et internationalt miljø, og på en forretning i en helt anden skala.

 

Hvad er filosofien bag jeres brand?

Forbindelsen med naturen. Lad dig inspirere, opleve og tage hånd om den.

Bosque stræber efter at lave unikke produkter, med processer og ingredienser som er bæredygtige og respekterer naturen. Det er essentielt for os, og Bosque har såden set tre fundamentale værdier:

Lokale ingredienser (som hjælper til udviklingen af den lokale økonomi), Genplantning (et stærkt engagement i at arbejde med bæredygtighed), og Premium Kvalitet (vi bruger de bedste materialer og ingredienser i markedet)

 

Kan du fortælle os lidt om de botanicals i bruger? Og hvordan smager den?Enebær, kardemomme, koriander, appelsinblomster, citron, skal fra grape og citron, samt nelliker.

De vilde enebær fra Patagonia regionen giver en speciel profil, som er anderledes fra de fleste gins. Næsen er rig på citroner, og ginnen har en form for sød smag. Det er en gin som er balanceret i smagen, og som får sin karakteristik fra de vilde enebær, fra citron verbena og citrusskallerne. Kardemomme og appelsinblomsterne giver det hele lidt ekstra kant og personlighed.

 

Hvordan kom i på designet af den flotte flaske og label?

Det tog lang tid, og var en detaljeret søgning på et produkt der kunne repræsentere naturen og skoven - altså, træet, de naturlige detaljer, proppen, og til sidst en flaske der indeholder en specialfremstillet drik.

Vi valgte en flaske der er mindre end de andre på markedet, fordi vi tror på at "less is more". Vi tror virkelig på "mindre men virkelig godt".

Det gør også at flasken er et designerobjekt.

 

Kan du fortælle lidt om den Argentinske Ginscene?

Den er vokset eksponentielt med pandemien. Før marts 2020 var der omkring 15 brands. Idag er der over 200.

Mange er dem er gode, og har en stor fremtid i møde. Det

er et lokalt marked, som er i et tidligt udviklingsstadie.

Det er stadig ikke lykkedes nogle af de lokale gins at komme i supermarkederne, hvilket vil være det næste store skridt for argentinsk gin.

 

Hvilke Argentinske gins kan du anbefale?

Sur gin & Buenos Aires Gin

Kan du anbefale nogle "must-visit" steder i Argentina for ginelskere?

Invernadero: en bar som har specialiseret sig i "artisan gins". Alstå gin, lavet af et godt håndværk.

La Gintoneria: Bred vifte af lokale og internationale gin og tonics.